Kom alla mina små kycklingar...?

Är det någon som kommer ihåg den här leken "kom alla mina små kycklingar!" som man lekte när man var liten? Hoppas ni minns, annars har ni ju inte haft en normal barndom.. ;P Iaf så lät det såhär på min tid;
Kom alla mina små kycklingar!
Vi törs inte!
Varför inte?
För vargen står i mitten!
Vad äter han?
Kött!
Vad dricker han?
Blod!
Kom ändå!
Så lät det ju förr eller hur? Numera låter det tydligen såhär..
Kom alla mina små kycklingar!
Hurdå, vargen står i mitten!
Spring!
Jag menar, hallå? Vad hände här liksom..? Man hänger ju inte alls med i dagens för-snällade lekar.. ^^

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Den lekte jag aldrig. Men jag körde
- Vem är rädd för svarte man?
-INTE JAG!!! (springer)

och

-Under hökens alla vingar
-Vilken färg?
-Blå!
(Och då fick alla som inte hade en blå tröja springa för att inte bli kullade, men de andra kunde inte bli kullade)

Svar: Hökens vingar lekte jag också, svarte man med någon gång men den var inte så populär hos oss ;)
frokenhatt.blogg.se

2012-09-12 @ 22:01:14
Postat av: Louise

Jag hade ingen normal barndom i så fall! Har ingen aning om vad det är ^^

Svar: Allt är Bryssels fel!
frokenhatt.blogg.se

2012-09-16 @ 17:32:07
URL: http://lulujka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0