Teorikurs på körskolan

Igår var jag på första delen  - teorikurs på körskolan ^^
Det var jätteroligt :D Trodde inte jag skulle känna någon, men det visade sig att en kompis, Anna, också var där :D Så vi satt tillsammans och pratade :) Sen kom en annan gammal kompis som jag praoat med, Jackie, så jag var ju långt ifrån ensam ;D
Det var verkligen lärorikt och kul! Jag antecknade som en galning, och jag kom att tänka på hur kul det egentligen var att gå i skolan.. ^^
Här är lite av vad jag hann lära mig :D
* 1 liter bensin = 2.66 kg koldioxid
* En miljögift som släpps ut är koloxid som orsakar syrebrist
* Ju djupare mönsterdjup däcken har, desto mindre är risken för vattenplaning
* En bil i 70km/h hinner 20 m på 1 sekund
* Anslutningsordning vid starthjälp
- givare till mottagre
- plus till plus
- minus till jod
Bortkoppling sker i omvänd ordning
* Man kan hel- och halvförsäkra bilen. Men det är upp till dig (typ ifall du vill att ungdomar inte ska trampa sönder taket på din bil)
* Säkerhetskontroll av bilen är obligatoriskt i början av uppkörningen!
* Slingorna i bakrutans fönster är värmeslingor för att kunna smälta is
* Öppna inte kylarvätske-tanken när motorn är varm. Då blir det kaos
* Kör inte vargtimmen, mellan 03-05
* De under 20 är de som är farligast i trafiken... ;)

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Awesome! Jag hade glömt bort hälften av det där :P

2011-10-26 @ 20:26:59
URL: http://loviisass.blogg.se/
Postat av: nattiz ♥

sv; haha såklart att jag kan behöva en liten atletisk modell ngn gång (; <33

2011-10-26 @ 22:46:11
URL: http://nattiwz.blogg.se/
Postat av: Louise

Tror jag har varit på den där kursen också. Fast är inte säker.. antecknade inget. xD


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0