Psykologilektion

Jaa, såhär kan det låta på en psykologi-lektion innan prov.

Jag; Jaha, hur fungerar klassisk betingning? .... Eeeh.... Hur fungerar klassisk betingning?
Gabriella; Jaa, men det är ju typ det där med stimulus.
Jag; Va?
Gabriella; Ahh, men man blir liksom betingad av nåt... Ta ett föremål så ska jag förklara!
Jag; Eh jaha... Ett köksbord? =D
Gabriella; Hahaha! Måste du ta ett så krångligt föremål? xD
Jag; Vaddå? Jag kanske gillar köksbord! xD

Såhär blev resultatet iaf; När man kopplar ihop en neutral stimulus med en speciell respons efter att ha blivit betingad, t ex ett KÖKSBORD (neutral stimulus) där man ser en RYSS (betingningen) och BLIR GLAD I MAGEN (speciell respons)
Jaa, vi har väldigt roligt på lektionerna ibland =D

Dessutom blev svaret på fråga två såhär; Klassisk ryss-pojke ==> kärlek. Ryss-pojke + köksbord. Köksbord ==> kärlek!
Visst låter det logiskt? ;)

Kommentarer
Postat av: Lulujka

En betingning av en betingning! Hur gick det för dig på provet btw? =) <3

2010-10-03 @ 13:51:07
URL: http://lulujka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0