Hiss och Diss

Vi kan ju börja med dissningen då, så kan vi avsulta med nåt trevligare =D
Dagens DISS går till... SL och komunaltrafiken i Stockholm! Gratulerar! Detta pga min morgon såg ut som följer i olika steg...
Steg 1; Jag hör på nyheterna att det är problem på gröna och blå linjen gällande t-banan
Steg 2; Jag tar bussen till Brommaplan
Steg 3; Skylten indikerar *skarpnäck 1 min* perfekt tänker jag och börjar småspringa upp på perrongen. Där uppe är det smockat med folk och något tåg syns inte till, 7 min senare kommer tåg till Alvik...
Steg 4; Jag lyckas mosa mig in och vi står packade som sillar. Lovisa ringer och vi planerar resan till skolan
Steg 5; Tåget anländer till Abrahamsberg där en liten gubbe förskräckt tittar på havet av människor i t-banan. Efter någon sekunds tvekan pressar han sig på som absolut sista man som fick plats
Steg 6; Avstigning i Alvik och stopp på perrongen. Jag ställer mig längst bak och väntar på Lovisa, Malin och Ludde och när Lovisa ringer och utbrister; Vafan gör du DÄR, vi är längst fram! Inser jag att det är hopplöst att vi ska kunna ses och säger slutligen till henne; vi ses i skolan!
Steg 7; Någon slänger sig på mig bakifrån och till min förvåning och glädje ser jag Sophia där =D Vi pratar ihop oss och några sekunder senare dyker Angelica och Sofia upp.
Steg 8; Vi går till pressbyrån för att köpa kaffe, när lilla Carro dyker upp =D
Steg 9; Vi går ner mot bussarna, jag ser Linnea och hälsar snabbt på henne ^^
Steg 10; Vi ser 200 människor i en enda röra, ingen buss i sikte óch bestämmer oss snabbt för att promenara till skolan. Så vi följer helt enkelt strömmen upp på Tranebergsbron dör jag och Angelica får oss lite trevlig morgonmotion tillsammans. =D
Steg 11; Vi anländer till matte-lektion, 45 minuter försenade...
Tack SL/Arriva! Riktigt, riktigt jäkla smart och en bra start på dagen!!! (observera att det inte ens är minusgrader ute än...)

Bara en bråkdel av alla människor i Alvik...

EN. EN ENDA liten pluttbuss som ersättning för alla tunnelbanor som går varannan minut... Riktigt smart!

Dålig bild på Tranebergsbron, men ni ser ju folkmassan som går kanske. Observera det disiga och kalla vädret med!

TUR att Angelica med sitt kaffe kunde ge mig en liten energi-kick! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0