ROM dag 1 - väl framme

När planet väl landat tog vi bussar till det 4****-iga hotellet, som eeeh, inte var så fyrstjärnigt xD Hos Tomas var golvet olagt under sängen, Saga hade en fondvägg i badrummet och mitt och Lovisas rum saknade färg på väggarna xD Vi checkade iallafall in och sen drog vi ut på stan ^^ Var tvungen att käka lunch och alla var så hungriga att det blev första bästa (läs; Donken) kulinariskt och bra =D Fick inte gå på stadsvandring sen med nån av mina närmare vänner tyvärr, men jag överlevde ändå ^^ :P

Mångkulturellt att käka lite på Donken sådär =D

Det, um, 4****-iga hotellet... ^^

Härligt att burk-tv fortfarande gäller på Roms högt rankade hotell =D

Piazza Del Popolo, första stoppet på rundvandringen

Piazza Navona (?) nästa stopp ^^

Hittade några av de närmare vännerna vid en kyrka en kort stund iaf. =) Önskar jag hade fått gå med er!

Man ska ju kasta en slant i Fontana di Trevi vilket jag gjorde. Kastade en åt Carro också och vad jag önskade, det tänker jag inte säga ^^

Vid Spanska trappan fick vi hänga i 40 min jag höll mig lite till Siri, Ludvig och Tomas. De satt och kommenterade folk, jag och Ludvig fotade och retade oss på några försäljare som stod och "skrek" de hade typ tappat rösten och någon fällde massa knäppa kommentarer haha x)
På vägen hem i t-banan hamnade jag brevid en kille som lät som en anka och en liten kille som pratade oavbrutet. Det slutade med att någon tyckte jag skulle slå till honom xD (vilket jag inte gjorde x) Herrehatt...
När vi kom hem fick vi middag vilken inte var hehe jättebra... Pastan till förrätt var god =D men sen gick det bara utför. Twinnis fick fullt av HÅR i sin mat. Urk på burk! Nä tack, inte okej!
Sen gick jag och Lovisa och la oss tror jag, vi somnade så fort vi la huvudet på kudden iallafall jag tror jag, herrehatt vilken dag! ^^

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Hahahahah vilka minnen jag får tillbaka :D Men det var as synd att inte du kunde gå med oss! :( <3

2010-11-09 @ 13:57:07
URL: http://loviisass.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Hahahahah vilka minnen jag får tillbaka :D Men det var as synd att inte du kunde gå med oss! :( <3

2010-11-09 @ 13:57:26
URL: http://loviisass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0